microtarasheh

بررسی لوپ های پرطرفدار بین تعمیرکاران

لوپ یا همان میکروسکوپ یکی دیگر از ابزارهای تعمیرات موبایل هستند که عملا بدون آن ، انجام تعمیرات برروی برد غیرممکن می شود . به دلیل پراهمیت بودن این وسیله ی کاربردی ، به معرفی لوپ هایی می پردازیم که در مقایسه با تمامی برندها و مدل ها ، چایگاه بالاتری دارند و در بین تعمیرکاران عزیز پرطرفدار هستند .

برند یاکسون ، یکی از شرکت های تولیدکننده لوپ می باشد و تاکنون مدل های مختلف با ویژگی های متنوع و خاص طراحی و تولید کرده است که تعمیرکاران باتوجه به نیازهای خود میتوانند محصول موردنظر را انتخاب کنند . دراین مقاله به معرفی لوپ های   AK10 , AK12 , AK 33 , AK36   که پرطرفدارترین مدل های این برند دربین تعمیرکاران هستند می پردازیم .

همراه ما باشید .

لوپ های نامبرده شده در ویژگی های زیر مشترک هستند :

  • جنس این لوپ ها از آلومینبوم ، استیل و پلاستیک فشرده شده است .
  • زاویه دید در این لوپ ها 45 درجه می باشد چراکه تنها در این زاویه چشم ها ، سر و گردن و کمر در حالت مناسبی قرار می گیرند .
  • چشمی این میکروسکوپ ها از  55-77  میلیمتر قابل تغییر است .
  • با بکار بردن لنز واید 0.7 منجر به افزایش و بهبود پهنای دید تا 7 برابر و افزایش فضای کار تا  14cm  می شود . همپنین با استفاده از لنز واید 4.5 ، این بار فضای کار را تا 18cm و پهنای دید 6cm خواهیم داشت .
  • چرخش 360 سر این لوپ ها که برروی پایه قرارگرفته ، این اجازه را به کاربر می دهد تا به راحتی لوپ و زاویه دید خود را تنظیم کند .
  • استفاده از جرثقیلی این لوپ ها سبب ایجاد فاصله ی مطلوب و قابل تنظیم بین میزکار و لنز  می شود که استفاده از ابزار کار تعمیرات موبایل همچون  هیتر و هویه ، انواع پنس ، گیره های برد و …  را راحت تر می کند . ( برای کارکرد بهتر این جرثقیل ، هر ازگاهی بوسیله گریس روغن کاری کنید . )
  • لامپ بکاربرده شده در این میکروسکوپ ها در زاویه 45 درجه قراردارد که به دلیل همین زاویه دار بودن ، درهنگام فعالیت در زیر لوپ سایه ایجاد می شود . برای رفع این مشکل می توانید لامپ های نوری LED را بصورت مجزا خریداری کرده و آن را در زیر لنز نصب کنید .
لامپ LED

لامپ LED جهت افزایش روشنایی

 

 

 

لوپ  Yaxun AK10 :

لوپ  AK10  از جمله ساده ترین لوپ ها برای انجام تعمبرات موبایل می باشد . این مدل تقریبا مشابه مدل  AK12  بوده و تنها وجه تمایزشان در پایه لوپ و نور بکار رفته در آن می باشد .

از مشخصات کلی این دستگاه میتوان به قدرت زوم  7x-45x   ( 7-45 بار بزرگنمایی ) ، فاصله کاری  10cm و پهنای دید 3cm اشاره کرد . این بزرگنمایی را میتوان به کمک ولوم هایی که در بدنه فلزی تعبیه شده اند انجام داد .چشمی و لنز استفتده شده در این محصول بترتیب قابلیت گردش تا 45 درجه و 360 درجهه را دارند که انجام کار در زاویه های مختلف را فراهم میسازد .این مدل تنها یک چراغ  8 واتی برای روشنایی دارد که درصورت لزوم برای روشنایی بیشتر میتوابید از لامپ های LED استفاده کنید .

ابعاد صفحه این میکروسکوپ  255x200x22mm  و ارتفاع ستون آن  240mm  است .

امکانات گفته شده در بالا درکنار قیمت مناسب ، این محصول را به یکی از پرفروشترین لوپ های تعمیرات موبایل تبدیل کرده است .

لوپ تعمیرات موبایل Yaxun ak10

یاکسون AK10

 مدل دستگاه  YX-AK10
 زاویه چرخش  45 درجه هردو چشم /  360 درجه لنز
 بزگنمایی  7x-45x
 فاصله کار  10  ساننیمتر
 چراغ  LED  دور لنز
 لنز چشمی  WF10x/20

 

 

 

لوپ  Yaxun AK12  :

یکی از بهترین و کارآمدترین لوپ هایی که برای شروع کارتان مبتوانبد تهیه کنید ، لوپ یاکسون  AK12  می باشد که علت این محبوبیت ، کارایی این دستگاه درکنار هزینه ی پایین آن میباشد . این لوپ ضمن اینکه نیازهای یک تعمیرکار موبایل در سطوح مبتدی و تخصصی را مرتفع میکند ، قیمت پایین تری هم نسبت به لوپ هایی که در ادامه به معرفی شان میپردازیم دارد .

فاصله کار در این وسیله  10cm  می باشد . فضای دید در زیر لوپ به قطر  3cm  می باشد که مشابه  AK10  بوده و برای انجام کار تعمیرات بردهای الکترونیکی مناسب است .

از مشخصات دیگر این دستگاه میتوان به وجود دو چراغ  LED  در قسمت بالا و پایین اشاره کرد که منجر به دید بهتر تعمیرکار می شود . ولوم های مربوط به تنظیم میزان روشنایی هر لامپ بصورت مجزا تعبیه شده اند که همین امر موجب راحتی تنظیم شدت روشنایی کل شده است . همچنین دارا بودن :  1)  چشمی قابل تنظیم  2 ) لنز WF-10X که سبب بزرگنمایی  7x-45x  شده است  3) تنظیم فاصله ی کار بوسیله ی اهرم های به کاربرده شده در بدنه فلزی و ….   منجر به راحتی انجام تعمیرات موبایل می شود . تنها تفاوت آکا 10 و آکا 12 ، در وجود منبع نور اضافه در قسمت پایینی و کف لوپ می باشد که درواقع وجود همین نور و روشنایی بیشتر منجر به دید بهتر کاربر می شود .

در آخر این نکته قابل ذکر است که تعمیرکاران بسیاری در انجام تعمیرات موبایل از این مدل استفاده میکنند چراکه  AK12  از لحاظ قدرت و کیفیت با لوپ سه چشمی AK31  برابری میکند و به همین دلیل پیشنهاد شرکت میکروتراشه ( برحسب قیمت و کیفیت ) در بین لوپ های موجود در بازار ،  Yaxune AK12  می باشد

لوپ تعمیرات موبایل Yaxun AK12

یاکسون AK12

مدل دستگاه  Yaxune – AK 12
 زاویه چرخش  45 درجه هردو چشم /  360 درجه لنز
 بزرگنمایی  7X – 45X
 فاصله کار  10  ساننیمتر
 چراغ  LED  دور لنز و دیگری در پایی به روی صفحه
 لنز چشمی  WF10x/20

 

 

لوپ Yaxune  AK33 :

مطمئنا  اسم و مدل این لوپ را بارها شنیده اید و قطعا میدانید که بدلیل آنالوگ و دیجیتال بودن ، و همچنین قابلیت نصب دوربین و مانیتور ، این مدل نسبت به دو مدل قبل از محبوبیت بیشتری دربین تعمیرکاران موبایل برخوردار است .

از ویژگی های برجسته ی این محصول میتوان به سه چشمی بودن و افزایش فاصله ی کار تا  16cm  اشاره کرد .  تمامی آنچه که درباره لنزها ، چشمی ، زاویه دید و ….  درارتباط با مدل های  AK 12  و  AK 10   بیان شد ، درباره ی  AK 33  نیز صادق است .

لنز استفاده شده در این لوپ ، همان لنز به کاررفته شده در لوپ های  AK 10  و   AK 12  است لذا همان بزرگنمایی  7x-45x  را شاهد هستیم . نور بکار رفته در این میکروسکوپ بصورت مستقیم بوده و نیازی به نصب لامپ LED اضافی نخواهید داشت .

معرفی دوربین و صفحه نمایش :

به دلیل سه چشمی بودن این لوپ در صورت نیاز میتوانید دورببین با قدرت  38MP  و صفحه نمایش  10.1inc  با پورت خروجی  HTML  را به چشمی سوم متصل کرده و تصاویر را همزمان از مانیتور مشاهده و ضبط کنید . البته این لوپ به قدری قدرتمند می باشد که بتوانید بدون استفاده از این تجهیزات نیز تعمیرات گوشی های موبایل خود را انجام دهید .

میکروسکوپ تعمیرات موبایل Yaxun AK33

یاکسون AK3

لوپ تعمیرات موبایل Yaxun AK33

یاکسون AK33

 مدل دستگاه  Yaxun – AK 33
 زاویه چرخش  45 درجه هردو چشم /  360 درجه لنز
 بزرگنمایی  7X – 45X
 فاصله کار  حداکثر 16cm
 چراغ  LED  دور لنز
 لنز چشمی  WF10x/20

 

<<<…امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان کاربردی باشه …>>>

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *