microtarasheh

روش های کاربردی جهت افزایش حافظه آیفون

آیفون ها درکنار تمام ویژگی های مثبت و کاربرپسندشان : ویژگی های منفی هم دارند که شاید بزرگترین و مهمترین آنها ، عدم استفاده از کارت حافظه SD باشد . به همین خاطر آن دسته از دوستانی که تمایل به خرید آیفون دارند ، باید قبل از خرید به این نکته توجه کنند که از موبایلشان دقیقا برای چه کاری میخواهند استفاده کنند . اما اگر هنگام خرید به این موضوع توجه نکردید و الان با مشکل کمبود حافظه مواجه هستید ، نگران نباشید چون دو راه برای افزایش و ارتقاء حافظه آیفون شما وجود دارد که در ادامه مقاله آنها رو عنوان میکنیم . همراه ما باشید .

راه های نرم افزاری ارتقا حافظه آیفون :

1. تصاویر و ویدئوهایی را که لازم ندارید ، حذف کنید

عکس ها و ویدئوها فضای زیادی اشغال میکنند . درنتیجه بهتر است آنهایی را که لازم ندارید را پاک کنید . یک راه خوب برای اینکه کیفیت عکس شما حفظ شود ولی حجم آن به  75% کاهش پیدا کند ، این است که وارد  Camera  شوید و بعد روی  Format  کلیک کنید . درنهایت گزینه ی  High Efficiency  را انتخاب کنید . اینکار باعث میشود راحت تر فایل هاتون رو به اشراک بزارید .

2. از  icloud  و یا سرویس هایی نظیر  Google Photos  جهت نگهداری عکس هایتان استفاده کنید 

از جمله راه های افزایش حافظه آیفون ، استفاده از  icloud   و  Google photos  ldfhan .

پس از اینکه تصاویر خود را با  icloud  همگام سازی کردید ، از مسیر  setting > photos > icloud photos > optimise > iphone storage  ، آپشن بهینه سازی حافظه ای آیفون رو انتخاب کنید .

توجه داشته باشید که کمپانی اپل تنها فضای محدودی را در اختیار شما قرار میدهد . درنتیجه اگر حافظه ی  icloud  شما پر شد ، برای تهیه فضای بیشتر باید هزینه ی آن را بپردازید .

برای استفاده از Google Photos ، ابتدا باید برنامه  Google Photos  را دانلود کنید و سپس اکانت گوگل خود را بسازید . در نهایت تصاویر خود را با کیفیت مطلوب در این برنامه ذخیره کنید . ناگفته نماند ، اپ  Google Photos  محدودیت رزولوشن دارد و حداکثر تا رزولوشن ( کیفیت ) 16 مگاپیکسل را پشتیبانی میکند . البته این محدودیت تاثیری در کار ما ندارد چراکه تاکنون هیچکدام از سری گوشی های آیفون ، دوربین هایی با رزولوشن بالای 16 مگاپیکسل ندارند .

از جمله ایراداتی که اینار دارد میتوان به عدم همگام بودن  Google Photos  با  ios  اشاره کرد . بعنوان مثال اگر بخواهید از عکس های خود در برنامه دیگراستفاده کنید ، نمیتوانید از  Google Photos  به آنها دسترسی پیدا کنید و باید ابتدا آنها را دانلود کرده و سپس در اپ های دیگر از آنها استفاده کنید . همچنین اگر نگران امنیت حریم خود هستید بهتر است تصاویر را شخصی خودرا در سرویس های نظیر  Google Photos  قرار ندهید چراکه این اپلیکیشن در ازای فضایی که در اختیار شما قرار میدهد ، هزینه ای از شما نمیگیرد که این خود جای بحث دارد 🙂

3. از ویژگی  Live Photos  در موارد خاص استفاده کنید

این ویژگی لحظاتی قبل و بعد از ثبت عکس را ضبط میکند و بصورت یک کلیپ کوتاه در می آورد . با غیرفعال کردن این ویژگی ، دیگر هنگام عکسبرداری ، کلیپ کوتاه ذخیره نمی شود درنتیجه فضای ذخیره سازی و حافظه آیفون شما دیرتر پر میشود . در آیفون ها بصورت پیش فرض این قابلیت فعال است و شما باید از مسیر زیر برای غیرفعال کردن آن اقدام کنید :

setting > camera > preserve setting > live photo

4. غیرفعال کردن  photo stream

این سرویس تمام تصاویر و ویدئوهای طی یک ماه گذشته را بطور اتوماتیک با سایر دیوایس های اپلی شکا به اشتراک میگذارد . درواقع یک نسخه ی کپی از تصاویر شما ذخیره میکند ، بنابراین بهتر است آنرا از مسیر زیر غیرفعال کنید :

setting > photos > my photo stream

5. اگر از برنامه ای استفاده نمیکنید آنرا پاک کنید 

البته یک راه جایگزین وجود دارد ، اینکه آنها را Off Load  کنید . با اینکار آیفون شما تمام فایل های مربوط به اون اپ رو ذخیره میکند ولی خود اپلیکیشن به روی  Home Screen  شما باقی میماند و هر زمان که روی آن کلیل کنید ، مجددا برنامه دانلود میشود . با اینکار حافظه آیفون شما خالی میشود .

البته بهتر است برنامه هایی راکه زیاد از آنها استفاده نمیکنید را  offload  کنید. چون اگر گاهی نیاز فوری به آنن اپلیکیشن داشته باشید ، باید منتظر دانلود آن بمانید .

6. حواستان به بخش موسیقی باشد

نرم افزارهای موسیقی معمولا یک حافظه  Cache  دارند که هم باعث میشود تا انتقال آهنگ سریعتر انجام شود و هم اینکه در صورت قطع شدن انتقال ، پخش آهنگ متوقف نشود .

اگر از  spotify premium  استفاده میکنید ، با هربار لایک کردن یک آهنگ ، آن موسیقی به  play list  شما اضافه میشود  . از طرفی این آهنگ های لایک شده بصورت اتوماتیک دانلود میشوند .

برای غیرفعال کردن این ویژگی در اسپاتیفای ، به بخش آهنگ های لایک شده بروید و آپشن دانلود را غیر فعال کنید .

7. پادکست هایتان را حذف کنید

یک راه دیگر برای افزایش حافظه آیفون ، حذف کردن پادکست های قدیمیست .

اپ پادکست ، اپیزودهایی در آنها عضو هستید را بصورت اتوماتیک دانلود میکند .این ویژگی جالبی هست ولی به شرطی که حواستان باشد که آنها را پاک کنید تا حافظه شما را اشغال نکند . ( قبل از پاک کردن به این نکته توجه داشته باشید که اپیزود هایی که دانلود نکرده اید ، کنارشان علامت ابر دارند )

برای حذف آنها ، اپیزود موردنظر را به چپ بکشید و گزینه  Delete  را بزنید . همچنین میتوانید با رفتن به تنظیمات پادکست ( علامت سه نقطه در سمت راست برنامه ) ، دستورهای موردنظرتان را به اپ بدهید تا در شرایط موردنظر شما اقدام به دانلود پادکست کند .

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *