microtarasheh

آموزش تعویض گلس آیفون

آموزش تعویض گلس آیفون ; بر روی LCD لایه ای با عنوان محافظ به کار برده شده است که این لایه شیشه ای می باشد ; و از برخورد دست با LCD به طور مستقیم جلوگیری می کند.

به این محافظ شیشه ای به اصطلاح گلس LCD می گویند; در شرایطی به علت شکسته شدن این بخش منجر به عوض کردن گلس گوشی خواهید شد; آموزش تعویض گلس آیفون

در بعضی مواقع تعویض ال سی دی و تاچ با تعویض گلس آیفون به اشتباه گرفته می شود; و این امر باعث تعمیر LCD اورجینال آیفون میشود. پس با دقت و تشخیص صحیح این عملیات را آغاز نمائید. 

عوض کردن LCD با گلس چه فرقی با یکدیگر دارد؟

بر روی LCD آیفون یک لایه محافظ نصب شده که منجر به حفاظت LCD در مقابل اشیا خارجی می شود.

قابل ذکر است که این لایه توسط خود شرکت سازنده گوشی است ; و شما هزینه ای جداگانه بابت محافظی که بابت گوشی پرداخت کرده اید نباید به اشتباه گرفته شود. 

شاید بارها شاهد این موضوع بوده اید که گوشی از دستتان یا دیگری افتاده است و LCD هیچ آسیبی به آن وارد نشده است ; و تنها گلس و یا شیشه گوشی آسیب به گوشیتان وارد شده است ; و متوجه این شدید با تعویض گلس و شیشه مشکل برطرف نخواهد شد گزینه ی بعدی مقابل شما تعویض LCD خواهد بود.

پس در نتیجه عوض کردن گلس را انجام می دهید و تنها محافظ روی LCD که خود شرکت سازنده آیفون بر روی دستگاه نصب کرده است را تعویض می نمائید.

بنابراین اصلاً نیاز به تعویض LCD نخواهید بود و به مراتب هزینه تعمیر کاهش می یابد و LCD فابریک دستگاه عوض نمی شود; آموزش تعویض گلس آیفون ، آموزش تعویض گلس آیفون

سوالی که در این جا مطرح است این است که عوض کردن گلس آیفون توسط چه ابزارهایی انجام می شود.

کلیه این پاسخ ها را می توانید در کلاس هایی که توسط اساتید حرفه ای و مجرب برگزار می گردد برطرف نمائید; آموزش تعویض گلس آیفون

آموزش تعویض گلس آیفون
آموزش تعویض گلس آیفون

عوض کردن گلس به چه صورت می باشد؟

عوض کردن گلس گوشی با ابزارهای مجهز صورت می پذیرد به این صورت که چسب OCA را به مقدار لازم با استفاده از این دستگاه انجام می دهیم; آموزش تعویض گلس آیفون

مراحل انجام کار در زیل خلاصه می شود:

متصل کردن دستگاه لمینت به برق و روشن نمودن آن

بر روی دسته گزینه ای با نام لمینت وجود دارد که باید روی آن تنظیم نمائید.

تنظیم نمودن زمان لمینت کردن به 180 ثانیه

تنظیم نمودن وکیوم به زمان 15 ثانیه

تنظیم نمودن دمای لمینت به 4 درجه سانتیگراد

تنظیم نمودن فشار لمینت به اندازه 135 مگاپاسکال

گلس را روی LCD آیفون می گذاریم و چسب OCA را در لبه های آن پخش می نمائیم.

گوشی را در دستگاه می گذاریم.

دستگاه را با زدن دکمه start فعال می نمائیم.

بعد از اتمام کار و عوض کردن گلس، دستگاه لمینت به طور اتوماتیک خاموش می شود ; و دریچه ی آن باز می شود و می توانید گوشی را از دستگاه خارج نمائید. 

لازم به ذکر است که حتما در این مرحله LCD گوشی باید ; تمیز و در محیطی عاری از گرد و غبار هر گونه چربی و کثیفی نگاه داشته شود.

آموزش تعویض گلس آیفون

برای پاک کردن کل صفحه نمایش LCD می توانید از یک پارچه بدون پرز و آغشته به الکل استفاده نمایید.

علت اینکه می گوییم تمیز نگاه داشته شود این است که در بعضی مواقع ممکن است حباب هایی در زیر گلس ایجاد شود ; که با انجام روش هایی خاص این حباب ها را از زیر گلس LCD خارج می نمایند.

در مطالب بالا ذکر کردیم که تعویض LCD به مراتب هزینه برتر به نسب عوض کردن گلس می باشد ; در نتیجه دیگر نیازی به خرید یک پنل LCD اورجینال برای گوشی و تعویض آن نخواهید داشت.

چرا که اگر قصد فروش گوشی خود را داشته باشید ; به این عوامل که گوشی چه بخش هایی از آن دستکاری و یابه کل عوض شده توجه خواهید کرد.

موضوع دیگر این است که برای تعویض گلس گوشی نیازی به باز کردن پیچ ها و یا اجزای سخت افزاری گوشی نمی باشد; در نتیجه گوشی از نظر سخت افزاری هم دست نخورده و به عبارتی ساده تر فابریک باقی خواهد ماند ;آموزش تعویض گلس آیفون

و در نهایت موضوع آخر این است که تعویض گلس در مقایسه با تعویض LCD به زمان کمتری نیاز دارد ; تا کار عملی شود و حدوداً بین 30 الی 60 دقیقه زمان خواهد برد.

آموزش تعویض گلس آیفون

آموزش تعویض گلس آیفون
آموزش تعویض گلس آیفون
برای تعویض گلس گوشی به چه مراجعی می توان مراجعه کرد؟

تعمیرات اپل و بازسازی آسیب دیدگی آن; به خاطر ساختار منحصر به فرد نرم‌ افزاری و سخت ‌افزاری کمپانی اپل نیازمند حضور کارشناسان متخصص در این حوزه می‌باشد.

چرا که تعمیرکاران بسیار زیادی ادعای انجام تعمیرات اپل می‌باشند اما توجه کنید که بازیابی و تعمیرات گوشی های اپل اپل نیازمند تجهیزات و امکانات ویژه می باشد.

مورد دیگر اینکه در خصوص تعمیرات آیفون این است که; توجه به چگونگی جایگزین کردن و تعویض قطعات در حین انجام عملیات تعمیر می‌باشد; آموزش تعویض گلس آیفون

اکثر همکارانی که در بازار حضور دارند جدا از تخصص حرفه ای که ممکن است داشته باشند; دسترسی به دستگاه لمینت به دلیل قیمت بالای این دستگاه را ندارند.

و در نتیجه می گویند در مجموع تاچ و LCD باید تعویض شود تا درگیری با حضور این دستگاه را نداشته باشند و مدعی می شوند; الزامی است تا LCD گوشی تعویض شود و بدین ترتیب کاربر به دلیل عدم آگاهی کامل از این موضوع متحمل هزینه هنگفت می شود ; و در نتیجه باعث تعویض LCD اورجینال گوشی بدون ایراد خود می شوند در صورتی که با تنها تعویض گلس گوشی این مشکل برطرف می شود.

آموزش تعویض گلس آیفون

آموزش تعویض گلس آیفون

شاید در ذهنتان این سوال پیش بیاید پس به کجا می توان مراجعه کرد تا پروسه انجام تعویض گلس به درستی و صادقانه انجام شود؟

بی شک مجموعه میکروتراشه با حضور متخصصان حرفه ای در این حوزه با کمال آرامش و صبوری برای هر کاربر وقت می گذارند ; و کاری مثال زدنی و با کیفیت تحویل مشتریان گرامی می دهند; آموزش تعویض گلس آیفون

انجام کلیه امور مربوط به تعمیر گوشی و آموزش فوق تخصصی تعمیرات انواع گوشی های آیفون با مجموعه میکروتراشه

کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن کلیه خدمات تعمیرات گوشی را انجام می دهند.        

نتیجه گیری کلی:

اگر ضربه وارد شده به گلس باشد دیگر نیازی به تعویض ال سی دی گوشی نمی باشد.

در تعویض گلس، ال سی دی گوشی به صورت اورجینال باقی خواهد ماند;  آموزش تعویض گلس آیفون

در تعویض گلس گوشی دو نکته بسیار حائر اهمیت است:

اول اینکه تاچ گوشی به درستی کار کند و دوم اینکه پیکس های ال سی دی نسوخته باشد.

اگر هر بخش از ال سی دی شکسته شده باشد سیاه باشد و نور نداشته باشد یا بنفش باشد; این ایراد با تعویض کردن گلس گوشی برطرف نخواهد شد.

آموزش تعویض گلس آیفون

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *